Liberec zmodernizoval část tramvajové trati na Vratislavice

imaterialy.cz | 5.10.2011


V Liberci skončily práce na modernizaci dalšího úseku tramvajové trati směrem na Vratislavice. Oprava 950 metrů dlouhého úseku přišla na 124 miliónů korun, 92,5 procenta ale získal dopravní podnik z Regionálního operačního programu.

--------------------------------------------------------------------------------

Původně jednokolejný úsek byl nahrazen dvoukolejným, v křižovatce U Lomu je navíc připraven pro budoucí odbočku na sídliště Rochlice. Zdvoukolejnění zvýšilo komfort pro cestující a navíc je trať i bezpečnější, řekl novinářům Luboš Wejnar pověřený řízením libereckého dopravního podniku.

Na modernizaci tratě do Vratislavic se pracuje už třetí rok. Poslední etapa začala loni na podzim. Nová trať vede napříč bývalým areálem Textilany. Díky modernizaci se cestování do Vratislavic zrychlilo a u křižovatky U Lomu vznikla společná zastávka pro tramvaje i autobusy, což usnadňuje cestujícím případný přestup. V křižovatce je připraven i koridor pro budoucí dvoukolejnou trať na sídliště Rochlice. Měla se stavět už příští rok, zřejmě tomu tak ale nebude.

Dopravní podnik už sice získal na plánovanou trať 150 miliónů korun z ROP, celá trasa by ale přišla na půl miliardy korun a na to podnik ani město peníze nemají. Vedení dopravního podniku chce proto od projektu odstoupit a připravit nový projekt, který by umožnil peníze použít na dokončení modernizace trati až na konečnou do Vratislavic. „V příštím roce se ale zřejmě stavět nebude, práce by začaly nejdříve na podzim," řekl ČTK bývalý ředitel podniku Jiří Veselka. Na odbočku do Rochlice by pak podnik žádal dotace znovu v příštím programovacím období, které by mělo být v letech 2014 a 2015.

Modernizace tramvajové tratě a výstavba nového úseku do Rochlice je pro stotisícový Liberec jednou z klíčových akcí. V budoucnu má dovést tramvajovou dopravu až na největší liberecké sídliště, kde žije kolem 16 000 lidí. Dnes jezdí do Rochlice a Zeleného Údolí jen autobusy, náporu cestujících ale nestačí, i když ve špičce jezdí v šestiminutových intervalech. Je třeba dostavět zhruba kilometr kolejí. Nový územní plán města výhledově počítá i s dalšími novými tratěmi třeba do Vesce a Doubí nebo na Františkov. Jsou to ale zatím jen vize.

zpráva ČTK