Nejlepší propagační materiály pro turisty mají v Kuksu. Ten uspěl v celostátní soutěži

ocen__n___Kuks.jpg Kuks – Patří mezi nejnavštěvovanější oblasti v celém Královéhradeckém kraji, vede sem cyklostezka z Hradce Králové a díky evropským penězům také z ROP Severovýchod se tato malebná obec stala přívětivější také pro turisty. Kuks se za uplynulé roky změnil. Od vydlážděných silnic, naučné stezky až po opravené historické domy, kde v jednom vzniklo Rentzovo barokní muzeum a v dalších dvou informační centrum a multifunkční sál s restaurací i dětským klubem. Zcela zásadní obměnou prošel i samotný hospitál. Nyní tady mají další důvod k oslavě. Propagační tiskoviny vydané obecně prospěšnou společností Revitalizace KUKS, která stojí za mnohými změnami v obci, získaly dvě zlaté medaile v celostátní soutěži  Turist Propag 2016. 

První místo a zároveň zvláštní ocenění odborné poroty získal skládaný leták s plánkem barokního areálu. V kategorii map ohodnotila porota první cenou cyklomapu Labské stezky z Hradce Králové do Kuksu a trhací mapu Kuksu s tipy na výlety po Královédvorsku a okolí Jaroměře. Kuks uspěl v konkurenci bezmála dvou set propagačních materiálů. „Skládaný leták Kuksu je nejoblíbenější materiál, který jsme kdy vydali. Sáhne po něm každý. Vejde se do kapsy a přitom v něm je vše, co turista potřebuje. Recept na úspěch tiskovin u turistů je zdánlivě snadný. Musí na nich být vidět, že se jim někdo věnuje a přemýšlí o nich. A neváhá zaplatit kvalitní snímky. Bohužel, takový přístup stále ještě není zcela běžný," komentoval úspěch Filip Košťál, spoluautor oceněných tiskovin a projektový a PR manažer společnosti.

ROP Severovýchod přispěl společnosti Revitalizace KUKS zhruba 34 miliony korun. Ty pomohly k revitalizaci bývalého lázeňského domu, který dřív sloužil jako oblíbená hospůdka U Prďoly. Dnes je tu především výstavní sál a víceúčelové multimediální prostory sloužící k pořádání přednášek a dalších akcí. Rodiče zase zajisté ocení dětský koutek, kde se budou jejich ratolesti cítit ve svém živlu. Tato dotace pomohla také k proměně sousední budovy, bývalé Jeschkeho vily. Tady vzniklo informační centrum, jež v Kuksu zatím chybělo. V horním patře pak turistům slouží dva apartmány. Menší část z 34 milionů směřovala také na pořízení prvních propagačních materiálu a vytvoření jasně poznatelné značky Zkus Kuks. Nyní společnost provozuje také stejnojmenný portál.

 

Více se dozvíte zde.